محصولات کاغذ سازی محصولات کاغذ سازی

کاغذ کرافت لاینر:

کاغذ کرافت کاغذی است بسیار محکم با انعطاف زیاد و مقاوم در برابر پارگی، در فرآیند تولید آن از کاغذ بازیافتی و خمیر ویرجین استفاده می‌شود و در گرماژهای 110 و 125 گرم و در عرض‌های مختلف از 190 تا 220 سانتی‌متر تولید می‌گردد.

موارد مصرف کاغذ کرافت: از این نوع کاغذ در صنعت بسته‌بندی،کارتن‌سازی، پاکت گچ و سیمان، مقواهای چند لایه، پاکت‌های مستحکم و ... استفاده می‌شود.

این نکته قابل توجه است که هر چقدر از مقدار خمیر کاغذ در کاغذ کرافت کم نموده از کیفیت آن کم میگردد و به کاغذ تست لاینر نزدیک می‌شود.

کاغذ تست لاینر:

در تعریف کاغذ کرافت لاینر توضیح داده شد که کاغذ کرافت لاینر کاغذی است که در فرآیند تولید آن از خمیر ویرجین استفاده می‌شود. اگر کاغذ کرافت لاینری تولید شود که 100% آن از کاغذ‌های بازیافتی باشد نام آن تست لاینر می‌باشد که در ایران به آن شبه کرافت می‌گویند.

این نوع کاغذ، در فرایند تولید ورق کارتن استفاده می‌گردد و در گرماژهای 100، 120 و در عرض های 190 تا 250 سانتی‌متر تولید می‌گردد.

کاغذ وایت تاپ:

کاغذ وایت تاپ کاغذی است که روی آن سفید می‌باشد و در لایه رویی ورق کارتن مورد استفاده قرار می‌گیرد و کیفیت چاپ آن نیز مطلوب می‌باشد.

این محصول در گرماژ های 110 و 125 گرم و عرض های 200-220 سانتی متر تولید می‌گردد.

کاغذ فلوتینگ:

کاغذ فلوتینگ که به آن کاغذ کنگره‌ای هم گفته می‌شود در صنعت ورق کارتن از جایگاه خاصی برخوردار است و در حقیقت وظیفه اصلی تحمل بار و ضربه‌های وارده را به عهده دارد. شرکت کاغذ کار کسری این نوع کاغذ را 100% از کاغذ‌های بازیافتی و در گرماژهای 100 و 120 گرم و در عرض‌های مطابق با سفارش مشتری تولید می‌نماید.